giovedì 2 ottobre 2008

SAVARINE

RETETA E LUATA DE PE NET-scuze dar nu mai stiu de la cine era

5oua;
5 linguri pesmet;
1 lingura faina:;

SIROPUL:
2 pahare apa;
200g zahar;
3 linguri rom sau esenta;

ORNAT:
300ml frisca;
jeleu sau gem de zmeura am pus eu.

Ouale se separa si se bat albusurile spuma cu zaharul.Galbenusurile se bat un pic inainte si se pun peste albusuri.Faina se amesteca cu pesmetul si se adauga in ploaie peste albusuri.Formele de savarina se ung cu unt si se tapeteaza bine cu pesmet,dupa care se toarna compozitia in ele.
Savarinele se coc la 161 grade celsius pana prind culoare aurie si trec testul cu scobitoarea.Intre timp cat se coc savarinele pregatim siropul:se pune apa cu zaharul la fiert pana ce acesta se topeste.Se ia de pe foc si se adauga romul.Dupa ce savarinele s-au copt,se scot din forme si se pun intr-o tava mai inalta si se toarna siropul peste ele.Se lasa sa absoarba bine siropul.Inainte de a le servi se pregateste frisca si se umplu cu frisca.Se pune un mot si deasupra, nu inainte de a unge capacele cu putin jeleu sau gem.
Se pun la frigider si se servesc dupa cateva ore dupa ce s-au racit bine.
Ale mele nu sunt chiar asa frumoase-acuma depinde si de talentul fiecaruia ,eu nu prea am .important este ca sunt delicioase.
a,eu le-am copt in forma de muffins pentru ca nu aveam forme de savarine.Aseara insa am gasit forme de silicon pentru savarine.Urmatoarea tura am sa le fac in forme speciale si dupa alta retata sa vedem ce iese.

Nessun commento: