venerdì 18 luglio 2008

TORT DE CIOCOLATA CU BANANE






Reteta apartine LAUREI SAVA









1blat de ciocolata de 3 nivele cu diametrul de 26 cm









CREMA:15g gelatina



450g iaurt de banane



20ml lichior de banane(eu am pus nectar de banane ca n-am gasit lichior)



2 plicuri zahar vanilat



6 bananede cca.180-200g



400ml frisca






ORNAT:400ml frisca



30g zahar



50g fulgi de migdale prajiti



20g ciocolata rasa



12 cirese confiate






Se inmoaie gelatina.Se amesteca iaurtul cu lichior si zahar vanilatSe decojesc bananele si se taie in felii de 2 cm.Eu le-am stropit cu lamaie si nu s-au inegrit.Se garnisesc blaturile cu ele.Am insiropat si blaturile cu nectar de banane.Trebuie sa punem un inel de la tava de copt in jurul blatului.



Se dizolva gelatina si se inglobeaza in crema de iaurt apoi se introduce la frigider.Cand crema incepe sa se intareasca se bate frisca si se inglobeaza.Se umplu blaturile cu crema de iaurt si frisca si tortul se introduce din nou la frigider pt cel ptin 3 ore.



Pentru ornat,frisca se bate impreuna cu zaharul.Cu jumatate din cantitatea obtinuta se imbraca tortul.Se introduce restul de frisca in sprit si se fac 12 gramajoare pe tort.Marginea tortului se orneaza cu migdale.Apoi se presara pe toata suprafata tortului ciocolata rasa.Pe fiecare rozeta de frisca se pune cate o visina.



Ce mi-a placut cel mai mult e ca nu este un tort extrem de dulce si e si foarte aromat.

1 commento:

Laura ha detto...

Roxana, draga mea, eu de-abia acum am vazut ca te-ai "delectat" cu tortul de cioco si banane, pe care i l-am facut tatalui meu, de ziua lui...
Ti-a iesit foarte fain, ma bucur mult ca l-ai incercat! :)
...si ca v-a placut! :P
Si noi am fost tare incantati de el!

Pupici!!!